Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Perception of Attractiveness of Poland as a Tourism Space by Population of Czechia
Kubín, Ewa ; Vágner, Jiří (vedoucí práce) ; Siwek, Tadeusz (oponent) ; Kowalczyk, Andrzej (oponent)
Disertační práce je věnována analýze percepce atraktivity Polska jako turistického prostoru z pohledu obyvatel České republiky v širším kontextu vzájemných česko - polských vztahů v oblasti cestovního ruchu. Vychází z teoretických konceptů geografie cestovního ruchu a současně dále navazuje na jiná geografická odvětví (např. behaviorální geografii) a vědecké disciplíny (např. marketing anebo sociologii). Metodologický rámec práce těží z otevřenosti a multidisciplinární povahy cestovního ruchu, důraz je kladen na využití synergií vyplývajících z vzájemného doplňování různých pohledů na vědecký výzkum. Část práce vznikla s využitím metod a technik tradičně využívaných v geografii. Byl proveden: anketový výzkum mezi žáky základných škol, strukturované rozhovory se zaměstnanci cestovních kanceláří, semi-strukturované rozhovory s představiteli polských vládních institucí a také analýza internetových a tištěných zdrojů. Dodatečně byly použité metody a techniky častěji využívané v jiných disciplínách, mezi jinými: delfská metoda, analýza SWOT, mystery shopping, analýza internetových cestopisů a internetových zdrojů informací o Polsku a také analýza obsahu učebnic. Empirická část práce posloužila k realizaci čtyř základních cílů. Za hlavní z nich lze považovat identifikaci a zhodnocení názorů zvolených...
Marketing města Soběslavi
Nováková, Michaela ; Černá, Jitka (vedoucí práce) ; Vávra, Oldřich (oponent)
Diplomová práce se věnuje marketingu města Soběslavi. Hlavním cílem je posoudit vnímání cestovního ruchu v obci z pohledu obyvatel Soběslavi, spádové oblasti a projíždějících osob na trase Praha -- České Budějovice. Dílčím cílem je tvorba marketingového projektu na podporu kulturní a turistické nabídky Soběslavi. První část diplomové práce se zabývá marketingovou analýzou obce. V druhé části je proveden výzkum, jehož výstupy slouží jako podklad pro tvorbu projektu na podporu kulturní a turistické nabídky Soběslavi. V rámci projektu ve třetí části diplomové práce jsou vytvořeny návrhy různých aktivit cestovního ruchu a navržena některá marketingová opatření pro podporu propagace a informovanosti obyvatel. Závěrečné kapitoly jsou zaměřeny na podmínky pro financování a realizaci projektu.
Současný stav a možnosti dalšího rozvoje cestovního ruchu v mikroregionu Milevsko
ČUNÁTOVÁ, Monika
Diplomová práce se zabývá analýzou současného stupně rozvoje cestovního ruchu v mikroregionu Milevsko, tj. zhodnocením primárního a sekundárního potenciálu cestovního ruchu. Pro analýzu poptávky po cestovním ruchu v mikroregionu Milevsko posloužil marketingový výzkum provedený dotazníkovým šetřením. Na základě výsledků dotazníkového šetření byl definován profil návštěvníka mikroregionu Milevsko. Strukturovaná SWOT analýza, hodnotící silné a slabé stránky, příležitosti a ohrožení mikroregionu, byla podkladem pro zpracování návrhů na další rozvoj cestovního ruchu v mikroregionu Milevsko.
Vliv cestovního ruchu na místní rozvoj ve zvoleném regionu - Táborsko (Chýnov)
KOPECKÁ, Jana
Cílem diplomové práce je analyzovat cestovní ruch na Táborsku v destinaci Chýnov. Prostřednictvím analýzy sledovat nabídku a poptávku cestovního ruchu v dané oblasti.Dále stanovit vliv cestovního ruchu na místní rozvoj, vymezit multiplikátor cestovního ruchu pro danou oblast a určit dopady cestovního ruchu na rozpočet obce. Výstupem práce jsou drobná opatření směřující k rozvoji cestovního ruchu na Chýnovsku. Jedná se o environmentální balíček, návrh vlastního zeleného loga s obrázkem netopýra pro město.
Využití kulturních zařízení v rozvoji cestovního ruchu na příkladě vybraných muzeí v městě Písek
ŠEBKOVÁ, Monika
Diplomová práce se zaměřuje na využití kulturních zařízení v rozvoji cestovního ruchu na příkladě vybraných muzeí v městě Písek. Zabývá se zejména Prácheňským muzeem v Písku. Diplomovou práci tvoří několik částí. První představuje literární přehled, který obsahuje teoretické podklady pro následující praktickou část. Další částí je analýza nabídky cestovního ruchu v regiéonu Písek a analýza poptávky po cestovním ruchu na Písecku, kterou tvoří marketingový výzkum návštěvníků Prácheňského muzea a profil návštěvníka regionu sestavený na základě výsledků marketingových výzkumů provedených městem Písek. Na základě těchto analýz je sestavena SWOT analýza Písecka, která popisuje situaci v regionu. Všechny tyto části sloužily jako podklady pro vypracování poslední části, a to předpokladů rozvoje cestovního ruchu s využitím muzeí v městě Písek.
Potenciál Muzea vězeňství pro rozvoj města Uničov
Vanková, Tereza ; Černá, Jitka (vedoucí práce) ; Švéda, Michal (oponent)
Diplomová práce analyzuje marketing turistické nabídky města Uničov se zaměřením na stěžejní projekt -- Muzeum vězeňství. Hlavním cílem práce je ukázat potenciál této unikátní atraktivity pro rozvoj města a zároveň návrh konkrétních marketingových opatření pro rok 2012. Nejprve jsou vymezeny základní turistické atraktivity města Uničov. Provedena je SWOT analýza města Uničov a marketingový mix 5P. V případě produktu Muzea vězeňství je taktéž provedena analýza SWOT a marketingový mix 5C, který se na produkt zaměřuje z pohledu návštěvníků. Závěrem práce jsou navržena konkrétní marketingová opatření. Výstup diplomové práce bude sloužit jako podklad k reálnému vypracování jednotlivých opatření pro subjekty zabývající se cestovním ruchem města Uničov.
Marketing turistické nabídky města Žatce
Novotný, Jan ; Černá, Jitka (vedoucí práce) ; Válka, Jiří (oponent)
Diplomová práce analyzuje marketing turistické nabídky města Žatce se zaměřením na jeho stěžejní produkt Chrám Chmele a Piva. Hlavním cílem práce jsou návrhy konkrétních marketingových opatření pro zatraktivnění celkové turistické nabídky města Žatce a Chrámu Chmele a Piva pro poslední čtvrtletí roku 2011 a rok 2012. Po vymezení základních atraktivit cestovního ruchu města Žatce je v případě celkové turistické nabídky postupováno od analýzy SWOT k marketingovému mixu z pohledu 5P. V případě produktu Chrám Chmele a Piva je zpracován návrh marketingového plánu, včetně marketingového přístupu 5C, který se zaměřuje na produkt ze širšího návštěvnického pohledu. Oba přístupy jsou řešeny v úzké vazbě na rozpočtové možnosti a systém řízení v oblasti veřejné správy. Výstup diplomové práce bude sloužit jako podklad pro subjekty cestovního ruchu v Žatci s ohledem na přijaté rozvojové strategie na místní, regionální i celostátní úrovni.
Využití kulturních zařízení v rozvoji cestovního ruchu na příkladě vybraných muzeí na Telčsku
AMPAPOVÁ, Šárka
Diplomová práce se zabývá analýzou nabídky cestovního ruchu v řešeném území, tj. analýzou primárního a sekundárního potenciálu cestovního ruchu v Mikroregionu Telčsko. Poté jsou předloženy analýzy poptávky cestovního ruchu, jednak analýza potřeb a požadavků návštěvníka vybraných kulturních zařízení, jednak současného návštěvníka Mikroregionu Telčsko. V práci jsou vyhodnocené silné a slabé stránky, příležitosti a ohrožení cestovního ruchu v řešeném území. Na základě šetření motivace, očekávání a image vybraných kulturních zařízení bylo navrženo doplnění skladby produktů pro vybrané segmenty návštěvníků. V práci jsou navrženy možnosti komunikace a kooperace kulturních zařízení a odvětví cestovního ruchu v řešeném území.
Možnosti strategického rozvoje cestovního ruchu na Písecku
SÁZAVSKÁ, Petra
Cílem této diplomové práce na téma Možnosti strategického rozvoje cestovního ruchu na Písecku bylo zhodnotit primární a sekundární potenciál rozvoje cestovního ruchu ve zvoleném území a na základě provedené analýzy navrhnout možnosti strategického rozvoje cestovního ruchu s vymezením priorit a opatření. Pro zpracování práce bylo zvoleno Písecko, které leží na severním okraji jižních Čech a je krajem hlubokých lesů, neporušené přírody, jihočeských luk a rybníků, ideálním místem pro rekreaci a odpočinek i sport. Nejprve byla vytvořena teoretická část, literární rešerše, která přibližuje řešené téma. Následně byla provedena analýza a zhodnocení nabídky a ekonomického významu cestovního ruchu v řešeném území. Analýza a zhodnocení poptávky cestovního ruchu bylo provedeno pomocí marketingového průzkumu v rámci terénního šetření. Na základě těchto analýz a metod byla vypracována SWOT analýza s vymezením silných stránek, slabých stránek, příležitostí a ohrožení a posléze problémová analýza popisující hlavní problémy a bariéry rozvoje řešeného území. Po splnění všech těchto bodů mohlo být přistoupeno k vlastní formulaci strategické vize, strategických cílů, priorit a opatření.
Možnosti strategického rozvoje destinace cestovního ruchu Hluboká nad Vltavou
MACHOVÁ, Veronika
Cílem diplomové práce bylo zhodnotit primární a sekundární potenciál rozvoje cestovního ruchu v destinaci Hluboká nad Vltavou. V rámci primárního potenciálu byly analyzovány přírodní a kulturně-historické předpoklady, sekundární potenciál zahrnoval analýzu základní, dopravní a doprovodné infrastruktury cestovního ruchu. Dále byl zkoumán stav organizace a řízení cestovního ruchu v destinaci. Strana poptávky byla zastoupena marketingovým průzkumem, který definuje profil domácího a zahraničního návštěvníka. Další potřebné informace poskytla SWOT analýza, tedy analýza silných a slabých stránek, ohrožení a příležitostí. Na základě provedených analýz byly navrženy možnosti strategického rozvoje cestovního ruchu s vymezením priorit a opatření.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.